سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی کرج

چگونه موها را از مجرای فاضلاب خارج کنیم: راه های ساده برای رفع و جلوگیری از گرفتگی

لوله بازکنی

چگونه موها را از مجرای فاضلاب خارج کنیم: راه های ساده برای رفع و جلوگیری از گرفتگی

اگر زهکشی وان یا دوش شما پشتیبان باشد، احتمال زیادی وجود دارد که موها مقصر باشند. گرفتگی مو نوعی از گرفتگی است که تقریباً همه در یک مقطع زمانی با آن مواجه می شوند. حتی با درپوش تخلیه، موهای کوتاه و بلند همچنان راه خود را در زهکشی پیدا می کنند و توده هایی ایجاد می کنند که به آرامی لوله های شما را مسدود می کنند. در چنین شرایطی، باید دریابید که چگونه موها را از زهکشی خارج کنید.

 

هنگامی که با گرفتگی فاضلاب مواجه می شوند ، بسیاری از مردم به سراغ پاک کننده های شیمیایی خشن فاضلاب می روند . با این حال، بیشتر این محصولات سوزاننده هستند و می توانند به آرامی به لوله های لوله کشی شما آسیب برسانند. افراد دیگر بلافاصله با لوله کش تماس می گیرند و در نهایت هزینه زیادی می کنند. خبر خوب این است که برخی از درمان های خانگی آسان و مقرون به صرفه وجود دارد که می توانید برای از بین بردن موها از مجرای فاضلاب استفاده کنید.

 

چگونه با داروهای خانگی DIY موها را از مجرای آب خارج کنیم

چه با گرفتگی مو در سینک حمام، حمام، یا زهکشی وان سروکار داشته باشید، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آن استفاده کنید.

 

از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید

جوش شیرین و سرکه ترکیبی بسیار قدرتمند است که می تواند به پاک کردن گرفتگی مو کمک کند. جوش شیرین علاوه بر کمک به حل شدن مو در زهکشی، دارای خواص ضدعفونی کننده ای نیز هست که می تواند با قارچ ها و باکتری ها مبارزه کند. در اینجا مراحل پاکسازی گرفتگی با جوش شیرین و سرکه آمده است:

 

یک فنجان جوش شیرین را در زهکش مسدود شده بریزید و بلافاصله یک فنجان سرکه بنوشید. این یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که باعث ایجاد گاز می شود.

حدود 10 دقیقه پس از توقف وزش، یک لیتر آب جوش را در آبکش بریزید.

شیر آب را باز کنید تا ببینید آیا آب به درستی تخلیه می شود یا خیر.

اگر لوله فاضلاب همچنان مسدود است، سه مرحله اول را تکرار کنید. ممکن است مجبور شوید این روند را چندین بار برای گرفتگی موهای سرسخت تکرار کنید.

از انبر سوزنی یا آویز سیمی استفاده کنید

اگر زهکشی شما دارای یک پوشش قابل جدا شدن است، استفاده از انبردست یا آویز سیمی می‌تواند راهی عالی برای خارج کردن موها از زهکش باشد. برای این کار به دستکش لاستیکی، پیچ گوشتی، چراغ قوه و انبر سوزنی نیاز دارید.      

 

درپوش تخلیه را بردارید. اگر نمی توانید درپوش را به صورت دستی جدا کنید، از پیچ گوشتی استفاده کنید.

گرفتگی را با استفاده از چراغ قوه پیدا کنید.

دستکش خود را بپوشید و از انبردست سوزنی برای بیرون کشیدن توده مو استفاده کنید.

اگر انبردست نمی تواند در فاضلاب قرار بگیرد یا به گرفتگی برسد، آویز سیمی را امتحان کنید. به سادگی یک رخت آویز را صاف کنید و در انتهای آن یک قلاب ایجاد کنید. آن را در زهکشی قرار دهید، برای یک توده مو ماهی بگیرید و آن را بیرون بکشید.   

پس از شفاف شدن زهکش، آن را با یک لیتر آب داغ بشویید.

 

 

از مار لوله کشی استفاده کنید

چگونه موها را از زهکشی خارج کنیم: موهایی که با استفاده از مار لوله کش از آبکش خارج می شوند

مار لوله کشی که به عنوان مارپیچ نیز شناخته می شود، به سادگی یک ابزار سیمی یا پلاستیکی انعطاف پذیر و بلند است که راه خود را به سمت زهکشی می ریزد و گرفتگی ها را به سرعت و کارآمد می شکند. اگر قبلاً در خانه ندارید، می توانید آن را از فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کنید. مارپیچ ها بسته به کاربرد توصیه شده در طیف وسیعی از اندازه ها و سبک ها عرضه می شوند.

 

هنگام انتخاب مارپیچ، موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

 

ضخامت و طول کابل: مارپیچ ها دارای چند ضخامت و طول استاندارد هستند. برای صاحب خانه یا مستاجر معمولی که می خواهد انسداد دوش، وان یا سینک ظرفشویی را باز کند، یک کابل 25 فوتی با ضخامت حداقل ¼ اینچ باید کار کند. برای خانه های چند طبقه با حمام در طبقه بالا، یک مارپیچ با کابل 50 فوتی برای رسیدن به گرفتگی در لوله های بلندتر ایده آل است.

طراحی سر مار تخلیه: مارهای لوله کشی دارای دو نوع اصلی سر هستند - سر کویل و سر برش. با کلاف یا سرهای دندانه دار، می توانید دسته های مو را بگیرید و آنها را از زهکش بیرون بکشید. سرهای برش دارای تیغه های تیز هستند که از طریق گرفتگی های جامد که لوله را مسدود می کنند، برش می دهند.

مارهای تخلیه دستی در مقابل مارهای برقی: با مارپیچ های دستی، مار را به سمت زهکش فشار می دهید، دستگیره را می چرخانید تا گرفتگی را بگیرید و سپس آن را بیرون می کشید. مارهای تخلیه الکتریکی به سادگی با فشار یک دکمه کابل را جلو می برند و عقب می کشند - این راه حل بهتری برای مقابله با گرفتگی های بزرگ است.

در حالی که انواع مختلفی از مارپیچ ها در بازار وجود دارد، DrainShroom بهترین گزینه است (اما قبول داریم، ممکن است تعصب داشته باشیم). این گرفتگی پاک کن انقلابی با قیمت تنها 14.99 دلار به هر مته برقی متصل می شود و به عمق وان، دوش یا سینک حمام شما می رود. در اینجا درباره استفاده از مارهای تخلیه بیشتر بیاموزید . 

 

از پلانجر استفاده کنید

 

 ها در بازار وجود دارد که هر کدام برای کار با انواع زهکشی طراحی شده اند. 

 

برای سینک حمام، وان یا زهکشی دوش، از سینک یا پیستون استاندارد استفاده کنید. این نوع پیستون دارای یک فنجان لاستیکی در انتهای یک دسته چوبی یا پلاستیکی است. این برای سطوح صاف مانند سینک یا وان ایده آل است زیرا فنجان باید روی زهکشی صاف قرار گیرد.

 

در اینجا نحوه استفاده از پیستون برای رفع انسداد یک زهکشی آمده است:

 

پیستون را روی زهکشی قرار دهید .

آب را در سینک، وان یا دوش بریزید تا زمانی که پیستون در آب فرو برود.

پیستون را شش یا هفت بار پشت سر هم به پایین و بالا پمپ کنید.

پیستون را از دهانه تخلیه خارج کنید تا ببینید آیا آب تخلیه می شود یا خیر. اگر نشد، روند را تکرار کنید.

پس از پاک شدن گرفتگی، یک لیتر آب در لوله فاضلاب بریزید تا هر گونه زباله از آن خارج شود.

وقتی همه چیز شکست خورد، می‌توانید یک پاک‌کننده فاضلاب شیمیایی را امتحان کنید . محصولات معروف عبارتند از Green Gobbler , SuperFast Drain Cleaner , Liquid Fire , Drano Max Gel , Pequa Drain Opener . دستورالعمل های استفاده را حتما بخوانید و دنبال کنید. این اشتباه را نکنید که پاک کننده های فاضلاب را با سایر پاک کننده های تجاری یا خانگی مخلوط کنید. واکنش شیمیایی می تواند یک انفجار یا یک گاز سمی ایجاد کند.

 

اگر درمان‌های خانگی و پاک‌کننده‌های شیمیایی کارساز نیستند، وقت آن است که خدمات لوله‌کشی حرفه‌ای را استخدام کنید. با استفاده از فناوری و ابزار تمیز کردن فاضلاب، آنها می توانند از شر سرسخت ترین گرفتگی های ساخته شده از مو، چربی، کف صابون، کثیفی و سایر مواد زائد خلاص شوند. لوله کشی را انتخاب کنید که واجد شرایط، مجوز و بیمه باشد. علاوه بر این، حتما نظرات و نظرات مشتریان آنلاین را بررسی کنید.  

 

چگونه از مسدود شدن زهکشی مو جلوگیری کنیم

از بین بردن گرفتگی مو از مجرای زهکشی نه تنها منزجر کننده است، بلکه زمان بر است. 

 

اگر مجبور به استخدام یک لوله کش حرفه ای یا خرید پاک کننده های شیمیایی زهکشی به عنوان راهی برای از بین بردن مو از زهکشی هستید، ممکن است صدها دلار برای شما هزینه داشته باشد. 

 

به همین دلیل است که جلوگیری از ایجاد گرفتگی در وهله اول بهترین اقدام است.  

 

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ریزش مو انجام دهید.

 

قبل از دوش گرفتن موهای خود را برس بزنید

مو در زهکشی، موهای بلند، زهکشی مسدود شده است

 

این به ویژه برای افرادی که موهای بلند دارند توصیه می شود. برس زدن موها قبل از دوش گرفتن به کاهش ریزش تارهای مو کمک می کند که ممکن است ریزش کنند و از مجرای آب خارج شوند. اگر گربه یا سگ خود را در حمام می شویید، باید قبل از آن یک برس خوب نیز به آنها بدهید.

 

از صافی آشپزخانه استفاده کنید

یک صافی آشپزخانه که متناسب با حمام، وان یا سینک حمام شما باشد، می تواند برای به دام انداختن موها مفید باشد. بهترین نوع صافی آن است که دارای توری سیمی با دهانه های کوچک است که موها را به دام می اندازد و در عین حال اجازه می دهد آب آزادانه جریان یابد. به طور مرتب صافی را بردارید و آن را تمیز کنید تا از تجمع مو جلوگیری شود.

 

 

 

یک شستشو با آب داغ انجام دهید

یک بار در هفته یک لیتر آب داغ را در زهکشی خود بریزید. این به حل شدن هرگونه کثیفی در لوله های شما و جلوگیری از ایجاد گرفتگی مو کمک می کند.

 

از ورق نرم کننده پارچه استفاده کنید

به سادگی یک ورقه نرم کننده پارچه استفاده شده را مستقیماً در بالای دهانه تخلیه قرار دهید. از آنجایی که ورق متخلخل است، هر گونه مو یا زباله را روی سطح به دام می اندازد و در عین حال اجازه می دهد آب جریان یابد. پس از دوش گرفتن حتما ملحفه را داخل سطل زباله بیندازید.