سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی کرج

سرریز زهکشی ها؛ علل و پیشگیری

علت گرفتگی لوله

سرریز شدن زهکش‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد، اما اگر زودتر گرفتار شده و با آنها برخورد شود، تعمیر نسبتاً آسان است و ممکن است بتوانید از نشت‌های جدی‌تر، سرریز یا آسیب‌های الکتریکی که گاهی اوقات ممکن است رخ دهد، جلوگیری کنید. اگر ترجیح می دهید با کارشناسان تماس بگیرید، مهندسان متخصص زهکشی ما به صورت 24 ساعته آماده خدمت هستند.

 

بررسی تخلیه دوربین مدار بسته

هنگام بررسی علت سرریز شدن زهکشی عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود ، از جمله:

 

زهکشی شما داخل خانه است یا بیرون؟

اگر زهکشی شما بیرون باشد، به احتمال زیاد ناشی از تجمع برگ های مرده یا حتی ریشه درختان است که می توانند به لوله ها راه پیدا کنند و مانعی برای جریان آب ایجاد کنند. اگر این یک انسداد داخلی باشد، ممکن است به دلیل ریختن مواد یا اجسام سنگین در زهکشی رخ داده باشد. سرریز شدن زهکش ها اغلب به دلیل محصولات بهداشتی، دستمال کاغذی یا سایر موادی که به سختی شسته می شوند، ایجاد می شود که می تواند لوله ها را مسدود کرده و زهکشی ها را مسدود کند. دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و حتی مو نیز می توانند مقصر باشند.

 

آیا این زهکشی آشپزخانه، حمام یا توالت است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر زهکشی در توالت یا حمام مشکل ساز است، معمولاً به دلیل وسایلی است که در توالت خود تخلیه می کنید. از طرف دیگر، اگر زهکش آشپزخانه است، ممکن است به دلیل ذرات غذا، گریس و سایر زباله هایی باشد که از سینک ظرفشویی یا ماشین لباسشویی شما وارد لوله ها می شوند. اینها می توانند باعث انسداد قابل توجهی شوند که ممکن است به یک مهندس زهکشی حرفه ای نیاز داشته باشد. اگر فکر می کنید ممکن است یکی از این مشکلات را داشته باشید، با مرکز تماس ما با شماره 020 3504 5055 تماس بگیرید .

 

جلوگیری از سرریز شدن زهکشی ها

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بروز انسداد انجام دهید، و اینها باید بخشی از روال روزمره خانه شما باشد. اگر مراقب باشید که چه چیزی در زهکشی شما می رود و چه چیزی در اطراف آنها وجود دارد، می توانید از برخی از عوارض جانبی ناخوشایند لوله های مسدود شده جلوگیری کنید، از جمله:

 

– بوی بد آب

– نشتی سقف، دیوار یا سقف

– آسیب به سیم‌کشی یا اتصالات الکتریکی

 

آشپزخانه

مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از مسدود شدن زهکشی ها در وهله اول انجام دهید، نظارت بر ضایعاتی است که به طور منظم در لوله های تخلیه شما پایین می روند. برای آشپزخانه‌ها، این به این معناست که بشقاب‌ها را به‌طور کامل سوهان دهید تا مطمئن شوید که مواد غذایی از زهکشی خارج نمی‌شوند، و از صابون‌ها و مواد شوینده کافی برای تجزیه چربی و روغن مورد استفاده در پخت و پز استفاده کنید. روغن را مستقیماً در زهکشی نریزید. در صورت امکان آن را در ظرفی بریزید و صبر کنید تا خنک شود و در سطل زباله بیندازید. اگر مجبورید آن را در زهکشی بریزید، همیشه با یک انفجار آب سرد همراه شوید زیرا این کار باعث سفت شدن گریس و جلوگیری از چسبیدن آن به لوله ها می شود.

 

حمام

در حمام، از ریختن هر گونه اجسام خارجی مانند دستگیره های مو در مجرای فاضلاب خودداری کنید، زیرا این مواد به سرعت سایر مواد زائد مانند مو را جمع آوری کرده و باعث ایجاد انسداد می شوند. پوشک، تامپون، دستمال مرطوب صورت، و پشم پنبه باید در سطل زباله قرار داده شوند و نباید در توالت‌ها ریخته شوند، جایی که ممکن است در لوله‌های باریک گیر کرده و باعث سرریز آب شوند. استفاده از مقادیر بیش از حد کاغذ توالت نیز می تواند عاملی رایج در مسدود شدن مجرای فاضلاب باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر بار به اندازه کافی استفاده می کنید.

 

زهکشی در فضای باز

ناگفته نماند که همیشه باید سعی کنید زهکشی های حیاط خود را از برگ، شاخ و برگ یا هر گونه زباله دیگری که می تواند در زهکشی شسته شده و باعث انسداد شود، عاری نگه دارید. جارو کردن منظم باغ و استفاده از انبوه کمپوست برای برگ ها یکی از راه های جلوگیری از سرریز شدن این زهکش ها است.

 

اگر زهکشی مشکل ساز شد، ممکن است نیاز باشد که یک مهندس زهکشی حرفه ای را برای شناسایی دقیق علت و رفع انسداد بیاورید. تکنیک‌های خاصی وجود دارد که متخصص زهکشی از آن استفاده می‌کند، از جمله استفاده از دوربین‌های مداربسته تخصصی برای مشاهده زهکش‌های نامناسب و صعب العبور برای دیدن اینکه چه چیزی جریان آب را مسدود کرده است. لوله کش های حرفه ای همچنین می توانند به شما توصیه کنند که در آینده برای جلوگیری از تکرار این اتفاق چه کاری باید انجام دهید.

 

ما نیروی کار متخصصی داریم که می تواند تمام مسائل مربوط به زهکشی های سرریز و مسدود شده را برطرف کند و طیف وسیعی از خدمات مربوط به زهکشی را در خانه شما ارائه دهد. اگر از علائم بالا رنج می برید، با ما تماس بگیرید و ما یکی از مهندسین کاملا آموزش دیده خود را برای رفع مشکل اعزام خواهیم کرد.