سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی کرج

دانستن اینکه چگونه گرفتگی توالت را باز کنید – به خصوص با عجله – یکی از آن مهارت های زندگی است که بهتر است زودتر یاد بگیرید. و در حالی که آسان است فرض کنیم که می دانیم چگونه توالت را غوطه ور کنیم، چند نکته برای درست کردن کار وجود دارد. قبل از تماس با یک حرفه ای، در اینجا هشت روش برای به جریان انداختن دوباره چیزها وجود دارد.

لوله بازکنی توالت

چرا توالت ها مسدود می شوند؟

در حالی که درک اینکه چه چیزی مانع آب لوله‌کشی توالت می‌شود در سطح اولیه آسان است، گاهی اوقات این موضوع کمی پیچیده‌تر است. دلایل متداول زیادی وجود دارد که چرا توالت ها بارها و بارها مسدود می شوند ، از جمله:

 

استفاده بیش از حد از دستمال توالت

 

فشار آب ضعیف

 

اقلام فلاشینگ برای لوله کشی شما در نظر گرفته نشده است

 

گرفتگی تله توالت

 

گرفتگی دریچه توالت

 

آب سخت

 

لوله کشی شکسته یا آسیب دیده

 

برای ساده نگه داشتن آن، توالت ها مسدود می شوند زیرا چیزی در مسیر لوله قرار دارد که زباله ها را از بین می برد و مانع از خروج آب از کاسه می شود.

 

مقاله مرتبط

 

توالت بسته در حمام تمیز

12 وسیله خانگی که نمی دانستید می توانند توالت را تعمیر کنند

یک وسیله معمولی خانگی ممکن است ابزاری باشد که به دنبال آن هستید

 

نشانه های گرفتگی توالت و اولین کاری که باید انجام دهید

نمای نزدیک از شخصی که در حال شستشوی توالت 

وقتی متوجه گرفتگی می‌شوید، برای جلوگیری از آشفتگی باید به چند نکته توجه کنید. آب هرگز نباید بیشتر از نیمی از کاسه باشد و باید از زباله پاک باشد. ممکن است هنگام آبکشی توالت با مشکل تخلیه یا غرغره کند.

 

بیایید به بدترین سناریو بپردازیم: توالت را می‌شویید و آب بلافاصله کاسه را پر می‌کند. اگر نگران سرریز شدن آن هستید، نترسید. 

 

مخزن پشت توالت را باز کنید و با دست درب آن را ببندید. فلپر شبیه یک کلاه لاستیکی گرد است که یک سوراخ را می پوشاند. ممکن است لازم باشد زنجیر را باز کنید تا موقتاً بسته شود. این کار جریان آب را تا زمانی که دوباره آن را شستشو دهید متوقف می کند.

 

چگونه گرفتگی توالت را باز کنیم

نمایی از شخصی که در توالت فرو می 

توالت ها در بهترین و بدترین زمان ممکن است مسدود شوند. در اینجا نحوه رفع گرفتگی توالت فرنگی با ابزار و لوازم رایج آورده شده است. 

 

از پلانجر استفاده کنید

یادگیری نحوه غوطه ور کردن توالت ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما یک ترفند برای آن وجود دارد. اول از همه، مطمئن شوید که پیستون مناسب برای توالت را خریداری کرده اید. پیستون های توالت فرنگی به نام های فلنجی نیز شناخته می شوند و دارای یک فنجان بزرگ برای بستن سوراخ توالت شما و ایجاد فشار هستند. پیستون های فنجانی اصلی که بسیار کوچکتر هستند برای گرفتگی سینک و تخلیه کوچک بهترین هستند.

 

ابتدا دستکش های لاستیکی را بشکنید و حوله ای را در اطراف لبه توالت خود قرار دهید تا آب کثیف روی زمین نرود. مقدار مناسب آب در مخزن نیز بسیار مهم است. اگر آب تا لبه بالا آمد، مقداری از آن را با یک فنجان و سطل با احتیاط بردارید. اگر کاسه خالی است، به آرامی روی دسته فلاشینگ فشار دهید تا کمی آب آزاد شود بدون اینکه آن را تا انتها فشار دهید و باعث شستشو شود.

 

:

 

فنجان پیستون را در برابر سوراخ قرار دهید، تا جایی که ممکن است یک مهر و موم محکم ایجاد کنید.

 

در صورت لزوم می توانید دسته را در جهت خود کج کنید، اما آن را آنقدر نکشید که مهر و موم باز شود.

 

به مدت 10 تا 15 ثانیه با قدرت به بالا و پایین فشار دهید .

 

قبل از شستشو، بررسی کنید که آیا آب در کاسه پایین آمده است.

 

اگر نه، 10 ثانیه دیگر شیرجه بزنید و دوباره چک کنید.

 

اگر گرفتگی پاک نشده است، از روش های غیر پیستونی زیر استفاده کنید.

 

مقداری آب گرم کنید

اگر پیستون در دست ندارید، گاهی اوقات تغییر حرارت آب تنها چیزی است که برای رفع گرفتگی نیاز دارید. 

 

آب را روی اجاق گاز تا حدی زیر جوش گرم کنید. آب جوش می تواند باعث ترک خوردن ظروف کاسه شود، پس بگذارید لحظه ای خنک شود. 

 

آب را با احتیاط داخل کاسه توالت بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند.

 

اگر در زمان انتظار آب تخلیه شود، گرفتگی را تا حدی یا به طور کامل از بین برده اید.

 

توالت را با فلاش زدن تست کنید، اما در صورت لزوم آماده باشید که درب آن را ببندید.

 

صابون ظرف را اضافه کنید

صابون ظرفشویی روی موادی مانند چینی ملایم است و می تواند چربی ها و چربی ها را تجزیه کند. بنابراین، صابون ظرفشویی می تواند به همان اندازه روی ظروف قوی عمل کند که گرفتگی فاضلاب. در اینجا چه کاری انجام دهید:

 

1/2 فنجان صابون ظرف ملایم را اندازه بگیرید.

 

صابون را در کاسه توالت بریزید و مطمئن شوید که آب کافی برای حمل آن به داخل زهکشی وجود دارد. اگر نه، چند فنجان آب گرم به کاسه اضافه کنید.

 

اجازه دهید صابون به مدت 10 دقیقه بماند .

 

برای اثربخشی بیشتر می توانید این روش را با ترفند آب گرم همراه کنید.

 

بررسی کنید که آیا آب در کاسه کاهش یافته است یا خیر، و اگر چنین است، با یک شستشو تست کنید.

 

ایجاد فشار آب

رفع گرفتگی توالت بدون پیستون امکان پذیر است، به خصوص در صورت استفاده از روش مشابه با ابزارهای مختلف. در این روش به یک بطری خالی 2 لیتری نوشابه نیاز دارید. هنگام انجام مراحل زیر دستکش بپوشید: 

 

بطری را با آب گرم پر کنید.

 

بطری باز را برگردانید و به سرعت آن را در فاضلاب توالت قرار دهید.

 

آب را با فشار کمی از بطری خارج کنید و آب را به داخل لوله بفرستید. این ممکن است آب را به داخل کاسه برگرداند، بنابراین مراقب باشید که اجازه ندهید سرریز شود.

 

اگر فشار آب را به زهکشی می‌فرستد، شما آماده شستشو هستید.

 

سرکه و جوش شیرین را اضافه کنید

مشابه روش صابون مطمئن ما، سرکه سفید قدیمی و جوش شیرین می توانند گرفتگی ها را به روشی مشابه بشکنند. در اینجا چه باید کرد:

 

1 فنجان سرکه سفید را در زهکشی بریزید.

 

با 1 فنجان جوش شیرین ادامه دهید.

 

آماده باشید تا مخلوط کمی کف کند. مانند قبل، ممکن است بخواهید در صورت سرریز حوله ها را زمین بگذارید.

 

بگذارید مخلوط به مدت یک دقیقه بماند.

 

آب گرم را داخل کاسه بریزید تا بررسی کنید که گرفتگی در حال حاضر شفاف است یا خیر.

 

از مارپیچ توالت استفاده کنید

هنگامی که گرفتگی های سخت به روش های مکانیکی ساده پاسخ نمی دهند، استفاده از مارپیچ توالت یک مهارت مفید است. مار توالت که به آن مار توالت نیز می گویند ، بسته به پیچیدگی و اندازه آنبین 10 تا 100 دلار قیمت دارد. در حالی که همیشه باید دستورالعمل های مدل خاص خود را دنبال کنید، در اینجا نحوه استفاده از مارپیچ آورده شده است:

 

در حالی که دستکش می پوشید، مارپیچ را در لوله فرو کنید تا اتصال لاستیکی در ورودی لوله قرار گیرد.

 

بازوی قابل گسترش را با چرخاندن دسته به آرامی و پیوسته به داخل لوله فشار دهید. مارپیچ را به زور وارد توالت نکنید و از فشار غیر ضروری استفاده نکنید.

 

کابل را تکان دهید و در لوله بچرخانید تا انسداد را از بین ببرید.

 

به آرامی مارپیچ را بردارید و هر گونه زباله بزرگی را که در طول فرآیند از جای خود خارج شده است بردارید.

 

توالت را به آرامی بشویید تا بررسی کنید که آیا آب پاک می شود.

 

آویز لباس را باز کنید

استفاده از رخت آویز فلزی برای باز کردن گرفتگی توالت یک کار معروف است، اما باید مراقب باشید که داخل توالت خراشیده یا ترک نخورد. 

 

یک چوب لباسی فلزی را در یک سیم بلند و منحنی باز کنید.

 

برای جلوگیری از آسیب، یک کیسه خرید پلاستیکی را دور انتهای آویز باز شده محکم بپیچید و نوک آن را خم کنید تا انتهای آن تیز نباشد.

 

آویز و کیسه را به آرامی به داخل توالت فشار دهید تا زباله های نزدیک ورودی لوله پاک شود.

 

اگر گرفتگی بیشتر در پایین لوله باشد، به مارپیچ یا پیستون نیاز دارید. خطر فشار دادن بیش از حد این ابزار به داخل توالت و ایجاد آسیب بیشتر را نداشته باشید.

 

از پاک کننده شیمیایی استفاده کنید

در حالی که این باید آخرین راه حل باشد، رفع گرفتگی های شیمیایی که به طور خاص برای توالت ساخته شده اند نیز می توانند این کار را انجام دهند. با این حال، بسیاری از مواد شیمیایی می توانند در صورت استفاده نادرست به لوله های شما آسیب برسانند، بنابراین اغلب از آنها استفاده نکنید. دستورالعمل‌های روی بطری را دنبال کنید و مدت زمان مناسب (گاهی اوقات حتی در طول شب) صبر کنید تا شستشو شود.

 

چگونه از گرفتگی توالت ها جلوگیری کنیم

نمای نزدیک از رول دستمال توالت

عکس: غروب / Adobe Stock

همه ما می دانیم که گرفتگی توالت همیشه به طور تصادفی اتفاق می افتد، اما راه هایی وجود دارد که شانس شما را برای یک نسخه پشتیبان مخوف کاهش می دهد. به عنوان مثال، از قرار دادن هر محصولی به جز دستمال توالت در توالت خودداری کنید. هر چیز دیگری باید به سطل زباله برود. در حالی که در حال انجام آن هستید، سعی کنید در مورد دستمال توالت نیز زیاده روی نکنید.

 

نگهداری منظم توالت و لوله کشی توسط یک لوله کش محلی نیز راه خوبی برای جلوگیری از گرفتگی است. یک حرفه ای می تواند به شما بگوید که آیا به نشتی، فشار کم آب، گرفتگی دریچه ها یا حتی مشکلات خط اصلی آب مشکوک است.

 

DIY در مقابل تماس با یک لوله کش

به ندرت نیاز به تماس با یک متخصص برای گرفتگی توالت اولیه دارید، اما گرفتگی های بزرگ ممکن است نیاز به تماس با یک لوله کش داشته باشد. هزینه تعمیر توالت مربوط به گرفتگی بسته به میزان گرفتگی و تعمیرات اضافی بین 90 تا 600 دلار است. اگر توالت شما بارها و بارها مسدود می شود، هوشمندانه است که با یک متخصص تماس بگیرید تا سایر مشکلات رایج لوله کشی را بررسی کند - به خصوص اگر در خانه ای زندگی می کنید که لوله کشی قدیمی تری دارد.

 

باز کردن گرفتگی توالت معمولاً بین 5 تا 100 دلار هزینه دارد، بسته به اینکه روش صابون ظرفشویی را انتخاب کنید یا مارپیچ گران قیمت.

 

سوالات متداول

برای رفع گرفتگی توالت چه چیزی می توانید بریزید؟

با ریختن آب داغ – اما نه جوشان – در زهکش شروع کنید. گرمای آب ممکن است برای از بین بردن گرفتگی کافی باشد. همچنین می توانید نصف فنجان صابون ظرفشویی یا 1 فنجان سرکه سفید و جوش شیرین را امتحان کنید. اگر محصولی برای رفع گرفتگی شیمیایی انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که برای توالت‌ها مناسب است تا آسیب نبیند.

 

چگونه می توان گرفتگی توالت را بدون پیستون باز کرد؟

گرفتگی را با محلول های خانگی حاوی صابون، سرکه و جوش شیرین بشکنید یا به سادگی اجازه دهید آب داغ مدتی را در زهکشی بگذراند. همچنین می‌توانید از یک بطری نوشابه دو لیتری پر از آب برای فشار دادن آب تحت فشار به داخل لوله استفاده کنید تا زباله‌ها از جای خود خارج شوند (مراحل بالا را ببینید).

 

آیا گرفتگی توالت در نهایت خود را باز می کند؟

گرفتگی های کوچک در نهایت خراب می شوند، اما این ممکن است زمان ببرد. اگر حمام دیگری ندارید، بهتر است یک توالت گرفتگی را با وسایلی که در دسترس دارید تعمیر کنید. اجسام جامد که در زهکشی ریخته شده اند، نیاز به برداشتن دستی دارند.

 

وقتی کاسه پر است چگونه گرفتگی توالت را باز کنید؟

کمی آب در کاسه می تواند به رفع گرفتگی توالت کمک کند، به خصوص اگر از پیستون استفاده می کنید. با این حال، اگر کاسه تا لبه پر است، باید دستکش را ببندید و مقداری از فاضلاب را در یک فنجان یا ظرف بردارید تا وقتی می‌خواهید انسداد لوله را باز کنید، سرریز نشود. اگر نگران پر شدن بیشتر آن هستید، به صورت دستی فلاپ را در مخزن توالت ببندید یا جریان آب توالت را قطع کنید.

 

6 راه برای باز کردن گرفتگی توالت بدون پیستون

 

 

شما در تعطیلات هستید و در یک خانه اجاره ای با همسر آینده خود اقامت دارید.

 

آن‌ها برای خرید در شهر بیرون می‌روند و شما فکر می‌کنید که زمان خوبی برای مراقبت از قانون اساسی روزانه‌تان است.

 

پس از انجام کار، توالت را آبکشی می کنید. اما آب به جای پایین آمدن شروع به بالا رفتن می کند.

 

اوه اوه تو رفتی و توالت را گرفتی. این تصوری نیست که شما امیدوار بودید ایجاد کنید.

 

فکر می کنید "مشکلی نیست". "من فقط از پیستون استفاده می کنم تا چیزها گیر نکنم."

 

به سمت چپ توالت نگاه می کنید. شما به سمت راست نگاه می کنید. شما چندین چرخش 360 انجام می دهید و به هر گوشه نگاه می کنید.

 

اوه اوه هیچ پیستونی وجود ندارد

 

با این حال شما کاملاً بد شانس نیستید. با برخی دیگر از لوازم خانگی، ممکن است بتوانید این معضل را بدون اینکه به همه بگویید که توالت آنها را از کار انداخته اید حل کنید.

 

در زیر 6 راه برای باز کردن گرفتگی توالت بدون پیستون پیدا خواهید کرد.

 

در حالی که می توان از این روش ها برای باز کردن گرفتگی توالت بدون پیستون استفاده کرد، اما زمانی که سعی کرده اید گرفتگی توالت را با پیستون باز کنید اما کار نکرد، مفید هستند . این گزینه های پشتیبان طرح B خود را در نظر بگیرید.

 

آب داغ را داخل کاسه توالت بریزید

 

 

یک گلدان یا پارچ را با آب داغ از وان پر کنید. از آب جوش و داغ استفاده نکنید ! اگر این کار را انجام دهید، ممکن است تخت چینی شما را بشکند.

 

از سطح کمر، آب داغ را داخل کاسه توالت خود بریزید.

 

فشار آب در حال سقوط، همراه با گرمای آن، می تواند به شل شدن و از بین بردن گرفتگی کمک کند.

 

مواد شوینده ظرفشویی را اضافه کنید

 

 

اگر ترفند آب گرم جواب نداد، مقداری صابون ظرفشویی مایع به کاسه اضافه کنید. صابون باعث می شود گرفتگی لغزنده شود و امیدواریم به پاک شدن آن از طریق لوله ها کمک کند.

 

پس از افزودن صابون ظرفشویی، بگذارید همه چیز به مدت 20 دقیقه یا بیشتر بماند. دوباره آن را فلاش کنید. اگر باز هم تکان نمی خورد، یک دسته دیگر از آب گرم را داخل توالت بریزید. همچنین می توانید با ریختن یک قابلمه آب داغ مخلوط با صابون ظرفشویی در ظرف، چیزهایی را از همان ابتدا ترکیب کنید

 

سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید

 

 

ما با ایجاد یک آتشفشان سرکه و جوش شیرین در توالت شما به نمایشگاه علمی کلاس پنجم می رویم. یک فنجان جوش شیرین به کاسه خود اضافه کنید. به آرامی سرکه را داخل توالت بریزید تا زمانی که یک واکنش شیمیایی گازدار ایجاد کنید. امیدواریم که گاز از هم پاشیده شود و گرفتگی را از لوله عبور دهد.

 

برس توالت را امتحان کنید

 

 

می توانید از برس توالت خود به عنوان نوعی پیستون استفاده کنید. آن را در سوراخ کاسه توالت بچسبانید و آن را بالا و پایین ببرید، همانطور که در حال فرو رفتن هستید. این باعث می شود تا مقداری عمل مکش ایجاد شود، در حالی که ماده ای که توالت را مسدود می کند و به پایین انداختن اشیا کمک می کند، می شکند.

 

اگر نمی‌خواهید برس‌تان با مواد... که باعث مسدود شدن توالت می‌شود، پوشانده شود، قبل از استفاده، یک کیسه مواد غذایی پلاستیکی را دور برس بپیچید.

 

یک مار آویز سیمی استخدام کنید

 

 

یک آویز سیمی بگیرید و آن را صاف کنید. آن را به سمت پایین سوراخ بلغزانید تا از جای خود خارج شود و هر چیزی که باعث گرفتگی می شود از بین برود. مواظب باشید روی چینی ته ظرف خراشیده نشود!

 

از یک بطری نوشابه 2 لیتری استفاده کنید

 

 

برای این یکی به یک جفت دستکش لاستیکی نیاز دارید زیرا دستان خود را در توالت گرفتگی می‌چسبانید. این آخرین تلاش خود را بوچ کسیدی و ساندنس کید در نظر بگیرید تا بدون پیستون گیره را از بین ببرند.

 

یک بطری 2 لیتری نوشابه را با آب داغ از وان پر کنید. انگشت شست دستکش خود را روی دهانه بطری قرار دهید و سپس آن را در کاسه توالت قرار دهید. شروع به فشردن بطری کنید تا آب داغ خارج شود. آب داغ، به اضافه فشار آب، باید گرفتگی را از بین ببرد.